Isfiske..

I torsdags innan jag åkte hem från skolan, bad jag Pontus kolla SMHI
som hastigast, jag hade på känn att det kunde nalkas finväder inför helgen.
Och mycket riktigt, +1ºc och sol - då är det som upplagt för en gäddpremiär
tänkte jag och packade ihop spöt.

Jag viste väl egentligen med mig att det skulle kunna bli en riktig utmaning
att försöka ta första gäddan så här pass tidigt på året, men någonstans ville
jag övertala mig själv att det kanske kunde finnas en liten chans.

Sagt och gjort blev det någon form av "premiär tur" mer likt ett isfiskepass
då jag fick sicksacka mellan isflaken och någon fisk blev det inte.
Fast och andra sidan gör det inte så mycket, för känslan att få stå och
kasta på öppet vatten så här års stillar fiskesuget i alla fall en vecka framöver.







Kommentarer
Postat av: Anonym

sugen!

2011-02-02 @ 23:42:11
Postat av: Anonym

snygg bild på rullen...

2011-02-03 @ 12:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0