Årsresume 2010.

Ibörjan av förra året gjorde jag ett inlägg på TD bloggen där jag skrev
lite om vad jag hade för planer inför 2010.
Det var bl.a nytt pb på gädda, nya arter på fluga, resa till Långan och
att söka till forshagaakademin. Och lustigt nog har jag bockat av allt.




Säsongen började redan i Mars och med en drömgädda på hela 11,27kg!
En gädda som kommer att bli en aning svårslagen.



På väg upp till Sundsvallsmässan i Maj, stannade vi till vid Ljusne för att
göra tvåhands debut. Efter att jag och Björn stått och tragglat i säkert
fyra timmar i sträck fick jag min första havsöring på fluga.



Säsongen fortsatte med en resa till Jämtland och Långan med stora
förhoppningar om grov öring på torrfluga.
En resa där sällskapet kompenserade det dåliga fisket, ett par harrar
runt halvkilot var allt vi fick.



Sommaren bedrevs mestadels med ett #5 spö och en orange tubfluga.
Abborrarna var helt galna i den och bjöd på en hel del trevliga fighter.



I slutet av sommaren fick jag ett besked om att jag kommit in på skolan!
Under den första terminen blev det en del fiske i Klarälven och som
resulterade i första Laxen!


Säsongen led mot sitt slut, men avslutningen blir nästan lika bra som början.
En grymt skön höstgädda på 10.4kg!

Nu är det snart äntligen en ny säsong och mina planer för 2011 är
att försöka ta så många olika arter på fluga och utvecklas mer som flugfiskare
så som att lära mig nya kast och tekniker.
Innan jag avslutar detta inlägg slänger jag upp några sköna bilder från förra året!






Notera färgkombinationen på larven och rullen.


Kristoffer knyter på torrt.


Johan dänger gäddfluga.



"May the rod be whit you" och god fortsättning på det nya året!

Kommentarer
Postat av: Joi

Du är duktig. Är stolt över dig.

Skifiske på dig, men glöm inte frugan!

2011-01-03 @ 19:24:57
Postat av: Lella

"Gilla" ! <3

2011-01-04 @ 22:51:41
Postat av: christopher

Du har inte lust att lägga ut lite mer bilder på den orangea tubflugan och kanske en bindbeskrivning?

Skitfiske på dig!

2011-01-16 @ 00:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0