White Bream.. Suomi power!

Jag var ganska övertygad om att det skulle bli en lät uppgift
att ta Björkna på fluga. Speciellt efter att Björn Och Mattis hittat
ett vatten där de fick nästan enbart Björkna när de meta efter vitfisk.

Jag gick ut stenhårt och utmanade Björn på en tävling, Störst fisk samt flest
arter (mete vs fluga) och priset var inget mindre än en Piggelin.
Så efter jobbet i fredags passade jag på att köpa lite nytt bindmaterial.
Nymph Skin-Caddis Green och en guldskalle på en krok och vipps har man en
Björkna dräpare.

På plats hinner Björn dra tre olika arter innan jag knutit på flugan, i den situationen
kände jag en känsla som jag plötsligt relaterade till min ungdom, då jag spelade
fotboll och vårat lag alltid förlorade.. En smula frustration.

Men ställningen vände lika snabbt som VM-finalen senast (jag var alltså Finland)
4-4 stod det nu men jag hade fortfarande inte fått min efterlängtade Björkna.
Jag var tvingad att ta en och gärna en stor rackare annars var jag tvungen att
punga ut hela åtta kronor men även uppleva det jag alltid gjorde i min korta
fotbolls karriär, en tung förlust..

Det som såg ut att bli en "klassiker" blev en skräll. Björn hade lagt metspöt åt sidan
och visade stolt upp en kall Carlsberg som han sparat till segern. Men i ögonblicket
efter han knäppt den får jag äntligen be han att ta fram kameran.




Kvällens största Björkna, Check!






Kommentarer
Postat av: Johan

Blir lite jobb med att ösa båten ser jag =)

2011-05-26 @ 19:25:12
Postat av: JR

jävligt bra skrivet!

2011-05-27 @ 14:25:02
Postat av: Björn N

Bra skrivet Rille och du ska få din segerglass snart! :) Men om jag ska vara petig stod det inte 4-4 utan 5-4 innan du drog segerbjörknan :) (mört, sarv, löja, abborre & björkna)

2011-05-27 @ 19:05:13
URL: http://teamdalkars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0