Rudd attempt successful.

För några veckor sedan åkte jag och min sambo till sommarstugan i sthlm för
att fira påsk och ha det allmänt trevligt. Men det hon inte viste var att jag, i veckor
suttit och smidigt planer på hur jag skulle överlista en Sarv på fluga, i öns insjö.
Det var ingen glad min som mötte mig när jag lite snyggt lirkade upp spö tuben ur
min överdrivet stora väska (allt för att dölja spöt så mycket som möjligt) Men
underbar som hon är hade hon lite förståelse för det hela och följde med
efter mycket om och men.

Platsen var mycket noggrant utstuderad då vi förra året, runt midsommar badade
i sjön och fick se stora stim av Sarv chilla runt på det grunda klara vattnet.
Och tur hade jag också, för bryggan vid badplatsen låg redan i.

Så efter några kast lyckas jag då landa min första Sarv, dock inge stor men
alltid en Sarv, och lite senare på kvällen även en Mört. Något som bör tilläggas
är att jag fick stryk den kvällen, Joi fick låna mitt spö och drog Abborre,
Mört och Sarv..




Rudd Check!


Petit Roach Check!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Bra packat och fiskat!

2011-05-03 @ 22:41:17
URL: http://solofly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0