Knyta flugor

Yes, nu är skolan igång igen och det har varit en ganska intensiv vecka med
nya kurser så som Fartygsbefäl klass 8, Professional guidening, Matlagning,
Sportfisketurism och Språk. Kul, -men som sagt ganska mycket att göra.

Tror inte att jag nämnt det tidigare men på tisdagar går vi på en kvällskurs i
flugbindning, helt klart veckans highlight! Och i tisdags var det dags att binda
flugor med parachute-hackel, det blev en dagslända med extended body och
en riktig klassiker Klinkhammer. När kvällskurserna är slut ska jag göra en
sammanfattning på alla flugor vi gjort, men nu får ni nöja er med de senaste!


Dagslända med extended body.


Klinkhammer gjorda enligt upphovsmannen Hans van klinken.


Min variant på klinkhammer, gjord på foam och hare.


Ett försök till laxfluga bunden på
bottletube från guldskalle.se

Kommentarer
Postat av: Anneli

Snygga!

2011-01-14 @ 20:01:59
Postat av: Björn

Dom blev snygga dom! :)

2011-01-14 @ 23:08:12
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: jonas

pro

2011-01-15 @ 12:57:24
Postat av: Rankleven Johanna

Herregud vad insirerande du är Rickard!

Det kliar i fingrarna på mig, och jag längtar sååå till årets första fiskepass. I år har jag mina personliga mål, absolut inte i din "klass" men gott & väl en utmaning för mig. Ser fram emot sena vinkvällar med flugbindnig och rosiga kinder & skratt. Du är min förebild. Så duktig på det du gör. Jag är obeskrivligt stolt över dig. Du kommer gå långt. Ruter sju.

2011-01-16 @ 23:04:51
Postat av: Herr D

Halloj Richard!

Kul att du gillade bloggen, Inga dåliga Gäddor du fått på fluga och duktig flugbindare är du också ser jag, jag kommer att hålla ett öga på din blogg och dina fortsatta fiskeäventyr, Skitfiske på dig.

//Herr D

2011-01-17 @ 09:01:12
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Mattis

snyggt jobbat Rille :D du får visa mig hur du gör i helgen :) btw om du hade haft en stor bunt flash som tail på laxflugan hade den nog vart grym på gädda i "diket" ;D

2011-01-18 @ 13:30:20
URL: http://teamdalkars.blogg.se/
Postat av: Lasse

Duktigt "grabben" !

2011-01-22 @ 15:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0